FAQ MyDVV

Wat kan ik allemaal doen in MyDVV?

In MyDVV, uw persoonlijke online klantenzone, kan u:

  • Uw verzekeringspolissen bekijken en downloaden.
  • Aangifte doen van schade.
  • Uw schadedossiers aanvullen en opvolgen.
  • De contactgegevens van uw DVV-consulent raadplegen.
  • Contact opnemen met uw DVV-consulent.
  • Uw persoonlijke gegevens beheren.

Hoe meld ik me aan in MyDVV?

Aanmelden in MyDVV kan op 2 manieren:

  1. Met uw elektronische identiteitskaart 
    U  hebt hiervoor  een kaartlezer nodig en software op uw pc, die u kan downloaden op eid.belgium.be .
  2. Met uw persoonlijke itsme®-code 
    itsme® is een gratis app die ervoor zorgt dat u zich veilig kan identificeren dankzij de unieke combinatie van uw smartphone, simkaart en uw zelfgekozen cijfercode. 
    Note: Mogelijk lukt het u niet om een 1e keer aan te melden met itsme®, omdat uw eID nog niet is ingelezen. Contacteer uw DVV-consulent om dit in orde te brengen, zodat u zo snel mogelijk kan profiteren van de voordelen van de itsme® app.

Wat is itsme®?

itsme® is een app die toelaat om op een veilige, makkelijke en betrouwbare manier je identiteit aan te tonen. Met itsme® kan je je eenvoudig registreren en aanmelden op MyDVV
Voor meer informatie over itsme®, ga naar www.itsme.be.

Hoe wijzig ik mijn adres?

U kan uw adres op 2 manieren aanpassen:

  1. Via het inlezen van uw elektronische identiteitskaart 
    Schuif uw identiteitskaart in de kaartlezer en meld u aan in MyDVV . Uw gegevens worden ingelezen en vergeleken met de gegevens die in ons bezit zijn. Van zodra er een verschil is, vragen we u om uw nieuwe gegevens te bevestigen. 
  2. Manueel: u wijzigt zelf uw adresgegevens 
    Dit doet u na het aanmelden via de startpagina van MyDVV . Onderaan ‘Mijn gegevens’ klikt u op ‘Mijn gegevens wijzigen’. Erna vult u uw nieuwe gegevens in en bevestigt u ze.

Let op : het kan tot 7 dagen duren voor uw wijzigingen doorgevoerd en zichtbaar zijn.

Kan ik online een nieuwe verzekeringspolis afsluiten of een bestaande polis wijzigen?

Voorlopig is dit nog niet mogelijk. U kan wel een aanvraag doen voor een nieuwe polis via dvv.be. En online de noodzakelijke informatie doorgeven, zodat uw DVV-consulent hiermee al aan de slag kan. Hij zal u dan zo snel mogelijk, meestal de volgende werkdag, contacteren voor het vastleggen van een afspraak. Ook voor het wijzigen van een bestaande polis kan u bij hem terecht.

Wat is het verschil tussen verzekeringen ‘Leven ‘ en verzekeringen ‘Niet-leven’?

Onder Verzekeringen ‘Leven’ zitten alle dekkingen die te maken hebben met leven, overlijden en invaliditeit, ingedeeld in de takken 21, 22, 23 en 24, zoals een levensverzekering, een overlijdensverzekering, een verzekering tegen invaliditeit als gevolg van een ongeval of ziekte. 
Onder Verzekeringen ‘Niet-leven’ zitten de dekkingen die te maken hebben met uw gezin, uw woning en uw voertuigen, zoals een bijstandsverzekering, een familiale verzekering, een brandverzekering, een autoverzekering.

Kan ik schade online aangeven?

Zeker! Via MyDVV, 24/7 uur, waar u zich ook bevindt. Op de startpagina van MyDVV, na het aanmelden dus, klikt u onderaan ‘Mijn schadedossiers’ op ‘Nieuwe schadeaangifte’. Erna volgt u de verschillende stappen, waarbij u info over de omstandigheden, de partijen en de schade kan doorgeven en documenten kan toevoegen.

Kan ik mijn schadedossier na de aangifte nog aanpassen?

Zolang de status van uw dossier op ‘Aan te vullen’ staat, kan u bijkomende gegevens invullen en foto’s, facturen, offertes of andere documenten toevoegen.

Wat zijn de verschillende statussen van mijn schadedossier?

Een schadedossier kan 5 statussen hebben. Een overzicht:

  • Aan te vullen 
    U kan uw schadedossier nog aanvullen met nieuwe gegevens, facturen, foto’s… Zodra uw aangifte volledig is, kan u het doorsturen naar uw DVV-consulent door op ‘versturen’ te klikken. Vervolgens wijzigt de status van uw schadedossier naar ‘In behandeling’.
  • In behandeling 
    Uw schadedossier is nu in handen van uw DVV-consulent. Hij zorgt ervoor dat u snel vergoed wordt voor de geleden schade, tenzij deze niet in aanmerking komt voor de verzekerde dekking. Hij houdt u op de hoogte van de afhandeling. Bij vragen kan u hem altijd contacteren aan de hand van het dossiernummer dat u terugvindt in MyDVV.
  • Afgehandeld 
    Uw DVV-consulent heeft alle nodige stappen ondernomen. Als uw schade in aanmerking komt voor een vergoeding, krijgt u hierover een bericht en wordt het bedrag op uw rekening gestort.
  • Gesloten 
    U hebt uw schadevergoeding gekregen (tenzij uw aangifte afgewezen werd omdat de schade bijvoorbeeld niet in aanmerking komt voor de dekking van uw polis) en u hebt uw akkoord gegeven om het schadedossier te sluiten.
  • Afgewezen 
    Uw schade is niet gedekt door uw verzekeringspolis en u komt dus niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Uw DVV-consulent kan u meer info geven over de reden van de afwijzing.

Ik krijg de vraag om mijn klantennummer in te vullen bij het inloggen. Waar kan ik mijn klantennummer terugvinden?

Het klantennummer is niet beschikbaar op uw polis. U neemt best contact op met uw consulent om uw klantennummer te verkrijgen. Het inloggen via uw klantennummer is overigens slechts éénmaal nodig, nadien kan u gewoon inloggen via itsme®.